Volvo S60/V70 (2000 - 2010)

Használt Volvót veszünk

Keserédes blogbejegyzés

2017. szeptember 29. 21:00 - Kulani

...amelyben a blog szerzője bejelenti, hogy eladja saját autóját

 

k4.JPGMindjárt lehet továbbmenni az általános S60/V70 okosságokra, de most hadd tegyem ki az autóm hirdetését. Ha új gazdit kapott Volverka, már törlöm is ezt a posztot. FIGYELEM! AZ AUTÓ ÚJ GAZDÁT TALÁLT: A POSZT DEMÓ CÉLLAL KERÜLT VISSZA 2018. OKTÓBER 28-ÁN, HOLNAP ÚJRA TÖRLŐDIK.

Röviden: 2006 végi, 195 ezret futott, magyarországi, végig vezetett szervizkönyves, karambolmentes dízel S60 magas felszereltséggel, hozzáértő és lelkiismeretes tulajtól: 2.1 millió forint.

Négy évet és két hónapot töltöttünk együtt. Amikor átvettem, pontosan 111.111 kilométer volt az órájában. Úgy vettem meg, hogy nem vittem el átvizsgáltatni. A próbakör után semmi szükség nem volt rá. Amikor előző tulaja, a mágocsi gyerekorvos, László, kiállt vele a garázsból, és mentünk egy kört, elszállt minden kételyem. Ő vezetett: határozottan, mégis finoman kezelte az autót, és kommentálta is, hogyan csinálja: "Hideg motorral nem szabad húzatni, és leállítás előtt is járatni kell egy kis ideig."

h3.JPG

Akkor már láttam a vezetett szervizkönyvet, hallottam László előadását a megfelelő olajhasználat fontosságáról, láttam az akkurátusan, felnitárolón elhelyezett és letakart téli kerekeket a garázsban. Tudtam, hogy ennél jobb helyről nem vehetnék autót.

Az elmúlt 50 hónapban én is igyekeztem jó gazdája lenni Volverkának, ahogy elneveztük. Ebben sokat segített, hogy korábban magam is az autóiparban dolgoztam, illetve hogy bekerültem az internet mindentudó volvós csoportjaiba, márkaklubjaiba.

b5.JPG

Volverka egy 2006. novemberében Magyarországon üzembehelyezett S60-as, amit a Volvo saját öthengeres dízelmotorjának 126 lóerős változata hajt. Aki kevesli a lóerőket, az olvasson lejjebb a blogban, ahol a motorokról írok (katt!) részletesebben - a nyomaték majdnem ugyanannyi, mint a 163 lóerős változatnál. Itt egy link az autó részletes műszaki adataira (katt!).

Nálunk Volverka kétféle üzemmódban közlekedett. Egyrészt 2-3 heti rendszerességgel Budapest és Szeged között az M5-ösön, másrészt napi-kétnapi rendszerességgel Halásztelek és Budapest külső belvárosa között.  Így kifejezetten alacsony lett a fogyasztás - nálunk a műszer szerint 6.1 volt a hosszútávú átlag. A német fogyasztás-fanatikusok klubja is hasonló átlagfogyasztásról (katt!) számol be.

r6.JPG

Az autó felszereltsége a három Volvo-szint (katt!) közül a középső, a Momentum, számos további extrával - szerencsére Lászlónak jó érzéke volt ahhoz, hogy kiválassza, mire van szükség. Gyárilag benne volt az autóban a 6 légzsák, a menetstabilizátor, a kétzónás klíma, a tempomat, az ülésfűtés, a félbőr ülések, az egyedi 16-os alufelni, a sötétedő belső tükör, az esőérzékelős ablaktörlő, a tolatóradar stb. Ehhez még megrendelte a gyári prémium hifit (HU850 CD-táras fejegység, Dolby-processzor, külső erősítő a jobb első ülés alatt), a behajtható külső tükröket, a gyári riasztót, a gyári sötétítő-rolót a hátsó ablakba, és a gyerekek kifogyhatatlan örömét, a gombnyomásra előrebukó hátsó ülés fejtámlákat.

m1.JPG

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Én elsősorban egy komoly lopásvédelemre költöttem kb 150 ezer forintot (részletek csak azután, hogy  a vevő kifizette az autót), kapott egy Nokia Bluetooth kihangosítót, és egy normális kinézetű sebességváltó gombot a gyári bumszli helyett.

Az elmúlt 50 hónapban 84 ezer kilométer került az autóba, minden évben járt márkaszervizben kötelező átvizsgáláson és olajcserén. Élményeimet meg is írtam (katt!). A nagyszervizt is elvégezték Pawlik Károly műhelyében, 2015-ben 139 ezer kilométernél. Itt egy összefoglaló az autó tervezett karbantartási műveleteiről.

Karbantartási műveletek

 

  • Utolsó olajcsere, olajszűrő-csere időpontja: 2017. 02. 17. 182.038 km

  • Következő olajcsere, olajszűrő-csere időpontja: 2018. 02. 17. vagy 212.038 km

  • Utolsó légszűrő-csere időpontja: 2017. 02. 17. 182.038 km

  • Következő légszűrő-csere időpontja: 2019. 02. 17. vagy 272.038 km

  • Utolsó vezérléscsere időpontja: 2015. 02. 05. 138.905 km

  • Következő vezérléscsere időpontja: 2023. 02. 05 vagy 298.905 km

  • Utolsó üzemanyagszűrő-csere időpontja: 2016. 01. 08. 155.338 km

  • Következő üzemanyagszűrő-csere időpontja: 2018. 01. 08. vagy 215.338 km

  • Utolsó fékfolyadék-csere időpontja: 2017. 02. 20.

  • Következő fékfolyadék-csere időpontja: 2019. 02. 20.

  • Utolsó hűtőközeg-csere időpontja: 2015. 02. 05.

  • Következő (javasolt) hűtőközeg-csere időpontja: 2018. 02. 05.

  • Utolsó váltóolaj-csere időpontja: 2013. 09. xx. 112.000 km

  • Következő (javasolt) váltóolaj-csere időpontja: 2018. 09. xx. vagy 202.000 km

  • Következő műszaki vizsga időpontja: 2018. 11. 21.

  • Gumik: 205/55R16 Continental Premium Contact 5 nyárigumik, mintaárok-mélység kb 5.5 mm.

Különben keveset jártunk szervizben: rögtön az elején a kormányszög-jeladót kellett cserélni (típusbetegség), aztán később elszállt a szellőző-ventillátor. A többi szerviztevékenység leginkább a kopó-fogyó alkatrészekre terjedt ki: új Volvo féktárcsák és fékbetétek 2015-ben, néhány futómű-alkatrész.

img_4998.JPG

Fontos részlet, hogy az autó (majdnem) mindig prémium üzemanyagot kapott. Amíg az Agip működött Magyarországon, a céges üzemanyag-kártyával csak az Agip DieselTech nevű prémium üzemanyagát használtuk, tavaly óta hol a Shell V-Power, hol az OMV MaxxMotion gázolaját tankoljuk.

b97.JPG

Természetesen nincsen 10 éves autó hiba nélkül. Volverkának is van még pár apró hiányossága, ezekről galériát készítettem. Érdemes megnézni a képaláírásokat is, ott részletezem, mi a probléma.

Szerencsére Volverka pozitívumai dominálnak. A viszonylag alacsony futásteljesítmény. A követhető, biztos előélet. A szakszerű karbantartottság. A magas felszereltség. A megkímélt külső és belső.

Volverka ára 2.1 millió forint. Nyilván nincs a legolcsóbb autók között, de nem is olyan, mint a legolcsóbb autók.

Ha megnéznéd az autót, keress a HaHu-s hirdetésben (katt!) megadott számon vagy emailen. Természetesen szívesen elmegyek veled a szerelődhöz egy átvizsgálásra. 

20140512_170235-1.jpg

 

Ha szeretnél több képet nézegetni Volverka külsejéről, itt egy bőséges galéria:

 

 

Ha szeretnél több képet nézegetni Volverka belsejéről, ezt kattintsd végig:

A végére itt egy galéria pár apró részlettel:

 

És hát a jövő.... :-)

 

img_4978.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://s60v70.blog.hu/api/trackback/id/tr3812912225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása