Volvo-nyelven AWD-nek (All Wheel Drive) nevezik az összkerékhajtást, ami a márka arculatának egyik fontos eleme: más márkákhoz képest sok Volvót adnak el összkerékhajtással.
Elméletben az összkerékhajtásnak számos előnye van: jobb útfogást biztosít nedves vagy havas, esetleg poros úton, illetve kigyorsításkor. Jelentős emelkedőn vagy enyhe terepen javítja a továbbjutás esélyeit. Ugyanakkor hátrányai is vannak: csökkenti a csomagtartó hasznos térfogatát, érezhetően növeli az autó önsúlyát, még kikapcsolt állapotban is veszteségeket okoz a hajtásláncban, azaz növeli a fogyasztást, rontja a gyorsulást, a rugalmasságot. Ezek mellett állandó karbantartást igényel, az esetlegesen elromló mechanika javítási költsége pedig horrorisztikus lehet.
Az S60/V70 több motorját is párosították négykerékhajtással. 2003 előtt egy viszkókuplungos szerkezetet alkalmaztak, ez viszonylag sok problémát okozott. Később áttértek a VW-féle Haldex-kuplungra. Ez megbízhatóbbnak bizonyult, de érdekes módon a Volvo nem ír elő kötelező karbantartást a szerkezetre, miközben a VW-konszern autóiban 60 ezrenként kell cserélni a hidraulika folyadékot. Egy használt AWD esetén ki vagyunk annak szolgáltatva, hogy az előző tulajt figyelmeztették-e a szervizben a karbantartás fontosságára.
A Haldex-rendszerek rémesen drága meghibásodásokat tudnak okozni: a szöghajtómű tengelye elhajlik, a befogadó hüvely „lefogazódik.”
Ellentétben más hibákkal, az AWD-rendszer kiesése nem teszi használhatatlanná az autót, a szöghajtómű halála esetén is mozgóképes marad (természetesen csak állandó fronthajtással), de előbb-utóbb csak-csak foglalkozni kell a problémával.
A lényeg: aki a maximális biztonságra (esetleg a maximális erőátvitelre) törekszik, az bevállalhatja az AWD autókat, de tartalékoljon egy erősen hatszámjegyű összeget a hibajavításra, ha pont nála omlik össze a technika.
Átlagos felhasználásra ellenben nem érdemes AWD-s használt Volvót venni. Az esetleges meghibásodás javításának összege nem feltétlenül áll arányban azzal a plusszal, amit egy AWD-rendszer a hétköznapi autózás során nyújtani tud.