Volvo S60/V70 (2000 - 2010)

Használt Volvót veszünk

Ismert hibák

2016. január 07. 18:16 - Kulani

avagy "mire kell figyelni"

A Volvo S60/V70 alapvetően típushibák nélküli, megbízható szerkezet. Komoly hibákról nincs visszatérő információ. Érzékeny pontok viszont akadnak:

 

  • Geartronic hibák a karbantartás hiánya miatt, 150-300e km között
  • AWD-rendszer hibái az összkerékhajtású autóknál
  • Kormányszög-jeladó hibája (a menetstabilizátor (DSTC) hibát jelez): a megfelelő műhelyben a jeladó egység gyakran javítható (25-30e ft), ha mégsem, akkor a csere 70-80e ft.
  • Örvényszelepek mozgató mechanikájának hibája a 2006. 08. utáni dízelmotoroknál. Egy elektromotorral mozgatott egyszerű szerkezet állítja az örvényszelepeket nyitott vagy zárt helyzetbe, és ennek a szerkezetnek a csuklói hajlamosak a kopásra. Létezik otthoni barkács megoldás, de a végső szó egy új alkatrész, cserével kábé egy százas
  • Kuplungpedál visszahúzó rugó: a szerkezet egy műanyag eleme hajlamos a törésre, ilyenkor a komplett egység kiesik a lábtérbe. A megoldás a csere (15-30e ft). Az autó tökéletesen üzemképes marad a csere nélkül is, de a kuplungszerkezet folyamatos terhelés alatt dolgozhat, ami idő előtti kopáshoz vezethet.
  • A középkonzol tároló rekeszének a fedele eltörik (2006 előtti modellek): nyugi, a bontóban sem lesz ilyen fedél. Vagy beletörődsz a nyitott rekeszbe, vagy megrendeled a gyári egységet egy vagyonért. És reménykedsz, hogy nem törik el.
  • Az ablakemelő kapcsolók megrepedeznek: a fene tudja mi okozza ezt a típushibát. A szerkezet tökéletesen használható marad, de a látvány nem éppen prémium autós.
  • Eltört tanksapka zsanér: gyakori hiba a szélben lóbálózó tanksapka fedél. A hibát a zsanér műanyag részének törése okozza. A gyári cseredarab kemény 3000 ft, és ha kellően koncentrálsz, magad is rájössz a csere menetére, és 10 perc alatt meg is vagy.
  • A műszerfali kijelzők pixelei összekócolódhatnak. A műszerfal-javításra specializálódott műhelyekben tudják a megoldást.
11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://s60v70.blog.hu/api/trackback/id/tr198249954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincskedvem1 2016.02.15. 15:07:59

Nekem most hirtelen 2 dolog jutott eszembe, ami a tipushibáknál kimaradt:
1. szimatszenzor hiba
2. Motorola műszerfal vezérlés hibája

Brukner 2016.04.19. 14:38:10

Sziasztok!

Tetszik az írás, szép munka.
Kis pontosítás:
nekem 2002-es V70-em van, és gyári xenon van benne, tehát már 2005 előtt is elérhető volt.

Plusz még azt meg lehetne említeni, hogy a benzinmotorok hajlamosak az olajfogyasztásra. Ez amolyan gyári feature sajnos. Kb 2-2,5 liter / 10000 km-ig nem kell vele foglalkozni a szervizesek szerint, de utántölteni természetesen kell!
És nem éri meg megcsináltatni (lehúzógyűrűk cseréje, szelepszárszimeringek, meg amit még találnak ugye, stb, min. 300e Ft), nem hozza be az árát.

tcxsimi 2016.04.20. 14:28:51

Sziasztok!
A fent említett kormányszög-jeladó javitására van esetleg valakinek tippje, hogy ki tudná szakszerűen megcsinálni? (S60 2.4D, 185LE kocsihoz kellene)
Előre is köszönöm a segítséget!

balagecgb 2016.05.10. 23:31:11

@tcxsimi: Szia tcxsimi, sikerult találnod valakit aki megcsinálná a kormányszög-jeladót? én csak cserés megoldást találtam ezidaig...ahogy irtak a tobbiek 100 ezerből állna meg...

tcxsimi 2016.05.11. 15:31:35

@balagecgb: szia! Igen, kaptam segitseget, de nem az lesz a baja a kocsinak. Aposome az auto, o intezi a tovabbiakat :)

balagecgb 2016.05.11. 19:30:45

@tcxsimi: az èn computerem kipörgèsgàtló hibàt jelez...melyik szervíz diagnosztizàlta vègül a valódi problèmàt? Futnèk èn is ott egy kört...köszi

Fiság 2016.06.09. 10:40:05

@balagecgb: Vajon ha így ezzel a hibával járod tovább az autót, gy problémát később tud befolyásolni?

Jacsacsa 2016.07.02. 07:19:04

@balagecgb: Az enyém is ezt panaszolja. Egy szerelő szerint a kormányszög jeladó a felelős. Jutottál előbbre? Találtál olyant, aki javítani tudja?

Kulani 2016.07.02. 18:34:56

@Jacsacsa: Mi javítjuk Budapesten.
kulani@citromail.hu

Jacsacsa 2016.07.02. 19:23:11

@Kulani: Küldenél egy telefonszámot a jacsacsa@freemail.hu-ra? Hétfőn hívnálak. Köszönöm.
süti beállítások módosítása