Ha van autó, aminek jól áll az automata váltó, az az S60/V70 széria. A nyugodt erőt árasztó motorok, a komfortra hangolt futómű, a fotelszerű ülések ésszerű kiegészítője az automata váltó. Legalábbis az autó új korában. Ennek megfelelően a használt piacon is rengeteg Geartronic váltós autót találunk.
A Geartronic a Volvo fantázianeve a kézi váltást is lehetővé tévő automata váltókra. A 2006-os modellévig ötfokozatú Geartronicot szereltek az S60/V70 autókba, utána hatfokozatút. Mind a két váltó a japán Aisin fejlesztése és gyártása. Nem tudják a DSG-féle duplakuplungos trükköt, de mindenképpen a jobb váltók közé tartoznak, simán váltanak, és intelligensen találják ki a sofőr szándékait.
A probléma az szokott lenni, hogy a használt autó előző tulajdonosa szó szerint vette az „élettartam feltöltés” kifejezést, és nem cserélt folyadékot a váltóban. A gyári töltettel néha már 150 ezer kilométer táján drága javítás vár a váltóra (hidraulikus szeleptömb), de a 300 ezer kilométert már szinte egy sem futja meg. Jelentősen meghosszabbítja viszont a váltó élettartamát a megfelelő módon, a megfelelő típusú folyadékkal végrehajtott olajcsere. Egyes váltó szakértők a 60-70 ezres csereperiódust sem látják túl sűrűnek.
A váltóproblémát a rángató váltás jelzi előre, elsősorban visszaváltáskor, illetve az, ha a váltó sokat „gondolkozik” váltás előtt. Ha a próbaúton bármi rendelleneset tapasztalunk a váltó környékén, akkor készüljünk fel egy nagyobb kiadásra.