Volvo S60/V70 (2000 - 2010)

Használt Volvót veszünk

Modelltörténet

2016. január 07. 18:45 - Kulani

013.jpgA V70 a rövid életű S70 kombi változataként debütált 1996-ban (lásd a képet), az S60 később, csak 2000-ben jelent meg a piacon. A klasszikus V70 előbb is köszönt el, 2007 után már nem az S60, hanem az S80 alapjaira épült és megkapott mindent a felújított dizájnú nagylimuzinból, a tengelytávot, a frissített karosszériát, a teljesen új műszerfalat és belső teret, a jelentősen átalakult motorválasztékot, például a PSA-féle 1.6-os HDI motort.

004.jpgA klasszikus S60 karosszériája alig változott a gyártás egy évtizede alatt. A bemutató 2000-ben volt, a teljes modellváltás csak 2010-ben következett be. A tíz év alatt több ráncfelvarrás is történt, ezek azonban egyszerre csak keveset változtattak az autó megjelenésén. Az egymás mellé állított 2000-es és 2009-es évjáratú S60–osok között kevésbé lehet észrevenni a különbséget, mint mondjuk a hasonló évjáratú Passatok vagy Lagunák között.

Az S60 első „nagy” frissítése a 2005-ös modellévben történt (2004. 08. után gyártott autók). Megváltozott a turbós benzinmotorok kínálata, és megjelent a 300 lóerős S60R modellváltozat. Új színek, új felnik, új kárpitok is jöttek a katalógusba, bővült a felszereltségi lista is, és apróságokban a karosszéria is megváltozott:

  • A lökhárító formájának megváltozása, a fekete kopóelemek helyett színre fújt betétek, ide értve az oldalsó díszcsíkokat is
  • Új mintázatú hűtőrács
  • Új, víztiszta, műanyag (polikarbonát) fényszóró és szintén víztisztává áttervezett hátsó lámpatestek
  • Némileg megváltozott belső, kissé újraformázott ülések, modernizált középkonzol033.jpg

Két évvel később (2006. 08. után) jelent meg a dízelmotorok következő generációja (lásd a Dízelmotorok fejezetet), ennek örömére a karosszérián is újabb apró változások történtek:

  • Új színek, új felnik, új kárpitok, magasabb felszereltség, ahogy az ilyenkor lenni szokott
  • Az oldalsó indexlámpa felkerült a külső visszapillantóra
  • Az alufelnik kupakja és a kormányközép jelvénye fekete-fehér helyett színes lett (metálszürke alapon fényes ezüst logo, élénk kék hátterű Volvo felirat)

A legutolsó generáció (2008. 08. után) még egy finom, tényleg alig érzékelhető ráncfelvarrást kapott:

  • szélesebb Volvo felirat a csomagtartón
  • nagyobb Volvo-jelvény a hűtőrácson

016.jpgA V70 nagyjából követte ezeket a változásokat. A kombinál az első nagy változás 2000-ben történt, ekkortól cserélődött le a teljes dízel motorválaszték az „idegen” dízelekről a Volvo saját tervezésű, öthengeres dízeleire.

A platform is változott, a 850-esen alapuló S70 helyett az új S60 lett az alap (P2 alváz), legalábbis 2007-ig, amikortól az akkori S80-assal (P3 alváz) került alváz-rokonságba.

Érdekes módon apróbb különbségek végig megmaradtak, például az S60 kör alakú ködlámpája helyett a V70-é négyszögletű volt, illetve más formájú, négyküllős kormánykereket is kapott, amin a tempomat, a rádió, a telefon kezelőszervei is más alakúak.

Figyelem: ebben az írásban kifejezetten csak a 2000 és 2007 között gyártott V70-esekkel foglalkozunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://s60v70.blog.hu/api/trackback/id/tr458250046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása